فروشگاه صنایع دستی تولید کننده ظروف میناکاری اصفهان

خرید صنایع دستی اصفهان با قیمت ارزان (میناکاری-خاتم کاری-فیروزه کوبی-قلمزنی-ملیله کاری-ترمه-تشعیر،الماس تراش و ...)


اپلیکیشن صنایع دستی

اپلیکیشن صنایع دستی

فیلم آموزش ساخت رنگ میناکاری + دانلود فیلم

  • نویسنده: مهران خاشعی

در این قسمت از سری مطالب فروشگاه بازار مینا قصد داریم تا برای آن دسته از عزیزانی که در ابتدای راه هنر میناکاری هستند و دانش کافی در مورد ساخت رنگ مخصوص آن ندارند، ویدیوی آموزش ساخت رنگ میناکاری و فایل آن را ارائه کنیم تا به ساده ترین شکل و در سریع تری حالت ممکن، رنگی با کیفیت بسازند. همچنین می توانید رنگ های مرغوب آلمانی میناکاری را از همین فروشگاه تهیه کنید. فروش عمده رنگ میناکاری برای همکاران با قیمت ارزان امکان پذیر است. امروز در فروشگاه بازار مینا قصد داریم تا به آموزش ساخت رنگ میناکاری به ساده ترین شکل ممکن و قابل آموزش برای تمامی علاقه مندان بپردازیم. همانطور که می دانید برای آماده سازی رنگ مخصوص میناکاری برای ظروف سفالی و مسی باید آموزش ببینید تا با نسبت ها به خوبی آشنا شوید.

 

 

 

آموزش ساخت رنگ میناکاری

 

 

رنگ میناکاری که باید برای ظروف سفالی ساخته شود با ظروف مسی متفاوت است چرا که دمای متفاوتی را باید در کوره تحمل کند و چنانچه با این موارد آشنایی نداشته باشید قطعا ظرف میناکاری شده کیفیت لازم را نخواهد داشت. قبل از اینکه به آموزش ساخت رنگ میناکاری بپردازیم بهتر است این نکته را ذکر کنیم که کیفیت رنگ ها و محصول نهایی شما فقط به اطلاع داشتن از نحوه ی ترکیب کردن رنگ ها با بَس (مخلوط صمغ عربی و گلیسیرین) نیست بلکه باید بتوانید رنگ مرغوب و باکیفیتی را تهیه کنید که پودر آن کاملا نرم بوده و فاقد هرگونه سنگریزه باشد. اما لزومی به نگرانی در این مورد نیست چرا که فروشگاه بازار مینا با عرضه ی بهترین رنگ های میناکاری آلمانی در کنار شماست.

 

 

 

آموزش ساخت رنگ میناکاری

 

 

 

در ابتدای آموزش ساخت رنگ میناکاری به مبحث تهیه ی بَس که ترکیبی از صمغ عربی و گلیسیرین به نسبت صحیح می باشد می پردازیم. نقش صمغ در رنگ آمیزی ظروف میناکاری برای چسبندگی رنگ و نقش گلیسیرین نیز در روان تر شدن حرکت قلم بر روی ظروف می باشد. در واقع در آموزش ساخت رنگ میناکاری مهم ترین مرحله تهیه و ساخت بَس می باشد که اگر نسبت های اشتباهی استفاده کنید در نهایت ظروف شما تیره و تار خواهند شد و یا رنگ ها خواهند ریخت. 

 

 

 

آموزش ساخت رنگ میناکاری

 

 

در آموزش ساخت رنگ میناکاری توصیه می شود برای ساخت بَس، گلیسیرین و صمغ را با نسبت 2 به 1 همراه با پودر رنگ خریداری شده ترکیب کنید و سپس اجازه دهید کاملا خشک و شبیه به رنگ گواش شوند و هنگام استفاده با کمی آب آن را به حالت آبرنگ درآورده و استفاده کنید. 

 

 

 

http://s6.picofile.com/file/8382240742/color_mina4.jpg

 

 

 

در آموزش ساخت رنگ میناکاری توجه شما را به چندین نکته جلب می کنیم:

1- اگر نسبت صمغ بیش از حد باید هم بعد از خشک شدن حالت گل پیدا می کند و خیلی غلیظ می گردد و هم اینکه ظرف شما کدر خواهد شد.

2- اگر نسبت گلیسیرین نیز بیش از حد معمول باشد ترکیب بدست آمده بیش از حد شل خواهد بود.

3- توصیه می شود بس را در داخل یخچال نگهداری کنید و در معرض نور نباشد تا کیفیت خود را از دست ندهد.

پس توجه داشته باشید که نکات بیان شده در آموزش ساخت رنگ میناکاری اعم از نسبت ها و مراقبت های پس از آن بسیار تعیین کننده ی کیفیت و شفافیت طرح نهایی شما هستند و اشتباه در این موارد به معنای خراب کردن تمامی زحمات کشیده شده است.

 

 

 

 

آموزش ساخت رنگ میناکاری

 

 

 

 

فروشگاه بازار مینا علاوه بر عرضه ی رنگ های باکیفیت و مرغوب ساخت کشور آلمان، آموزش ساخت رنگ میناکاری را نیز در دستور کار خود قرار داده تا تمامی هنرجویان و علاقه مندان هنر میناکاری اصفهان بتوانند با قدرت وارد این حوزه شوند و موفقیت کسب کنند. آموزش ساخت رنگ میناکاری شاید در نظر کاری پیش پا افتاده باشد اما برای افراد مبتدی مقداری دلهره آور است و شاید در ابتدا با اشتباهاتی نیز همراه باشند اما قطعا با این ویدیوی آموزش ساخت رنگ میناکاری که تهیه شده به زودی تبحر کافی را پیدا خواهند کرد.

 

 

  • نمایش : ۱۱۲۳
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    خرید صنایع دستی اصفهان بصورت آنلاین از طریق اینترنت شامل محصولات : میناکاری-خاتم کاری-فیروزه کوبی-قلمزنی-ملیله کاری-ترمه-تشعیر،الماس تراش و ...
    کانال ایتا

    هدیه روز معلم

    بهترین ظروف صنایع دستی

    خاتم کاری اصفهان

    تندیس های میناکاری

    فیروزه کوبی اصفهان

    ملیله کاری اصفهان

    میناکاری استاد اسماعیلی