فروشگاه صنایع دستی تولید کننده ظروف میناکاری اصفهان

خرید صنایع دستی اصفهان با قیمت ارزان (میناکاری-خاتم کاری-فیروزه کوبی-قلمزنی-ملیله کاری-ترمه-تشعیر،الماس تراش و ...)


اپلیکیشن صنایع دستی

اپلیکیشن صنایع دستی

سماور ذغالی میناکاری شده روی مس و سفال

  • نویسنده: مهران خاشعی

سماور ذغالی میناکاری شده روی مس و سفال با طراحی بسیار زیبا و قیمت مناسب به عنوان وسیله تزئیناتی و دکوراتیو و حتی بهترین گزینه برای جهیزیه عروس به فروش می رسد. این نوع سماورها یادآور اولین نمونه های سماور تولیدی هستند که اکنون با هنر میناکاری و حتی به شکل قلمزنی شده و سپس اضافه شدن طرح و رنگ میناکاری به زیبایی آنها افزوده شده است.

 

تماس با واحد فروش: 09019277512

 

سماور ذغالی

سماور ذغالی

سماور ذغالی میناکاری که روش کار آن با ذغال بوده از نمونه های اولیه تولید سماور در جهان بوده است. بسیاری از مستندات تاریخی در سراسر دنیا، سماور را اختراع روسیه می دانند که اولین بار در سال 1820 میلادی در شهر تولا (Tula) ساخته شد و به زبان روسی Самовар نام دارد. واژه Cam یعنی خودش و Var یعنی پختن و در کل به معنای خود جوش می باشد. اما برخی هم ساخت سماور ذغالی را به آذربایجان نسبت می دهند و آن را به دست ساخته استاد نجف قلی نسبت می دهند که شباهت زیادی به سماورهای کنونی داشته و الان هم در موزه شهر لاهیج این کشور نگهداری می شود. برخی هم ساخت اولین سماور را خراسان بزرگ ایران قدیم نسبت می دهند. اما برای این دو مورد هنوز مستندات محکمی ارائه نشده است. بد نیست بدانید که مرکز تولید سماور شهر بروجرد استان لرستان است که اکثرا از جنس ورشو و برنج هستند.


امروزه که سماورسازی در تمام شهرهای ایران مخصوصا در اصفهان از جنس مس تولید می گردد، کارهای هنری زیادی بر روی آن انجام گرفته است که تولید سماور ذغالی میناکاری شده روی مس و سفال یکی از آنهاست. این سماورهای میناکاری شده جنبه تزئینی و دکوراتیو دارند و اکنون پای ثابت جهیزیه عروس نیز به حساب می آید.سماور ذغالی میناکاری سفالی که در شهر لالجین همدان تولید می گردد یکی از انواع بسیار محبوب و پرفروش سماورهای تزئینی امروزی می باشد. البته بد نیست بدانید که خرید ست سماور و چای خوری میناکاری یا سرویس 11 پارچه سماور و چای خوری میناکاری (شامل سماور، قوری، قندان، استکان و نعلبکی و سینی) نیز بسیار پرطرفدار می باشد و برای کسانی که می خواهند خرید راحتی داشته باشند یا سرویس کامل سماور ذغالی میناکاری شده را خریداری کنند کاملا مناسب است.

قیمت سماور ذغالی


قیمت سماور ذغالی

قیمت سماور ذغالی میناکاری شده برحسب جنس زمینه یا زیرساخت (مسی یا سفالی)، کیفیت و مرغوبیت، اصالت و حتی نوع فروشگاه کاملا متفاوت است. فروشگاه بازار مینا در این زمینه اقدام به فروش سماور ذغالی میناکاری به با جنس زمینه یا زیرساخت مسی و سفالی نموده است. سماورهای میناکاری شده روی مس از ماندگاری بیشتری برخوردار هستند و زیبایی نقوش از نگاه برخی علاقه مندان به صنایع دستی بیشتر است. با این حال قیمت بالاتری دارد. سماورهای میناکاری شده روی سفال قیمت کمتری دارند و تنوع رنگ در آنها بیشتر است و طرفداران خاص خود را دارد که نوع مرغوب و بسیار با کیفیت آن در شهر لالجین همدان تولید می گردد و در فروشگاه بازار مینا با قیمت بسیار مناسب به فروش می رسد.


حتی برخی از سماورهای میناکاری، قلمزنی شده هستند که زیبایی طرح و نقوش و رنگ آمیزی ها به مراتب بالاتر است و طبیعتا قیمت بالاتری هم دارند. کسانی که قصد داشته باشند سماور ذغالی میناکاری با کیفیت ساخت و ماندگاری بسیار بالا تهیه کنند، انواع مسی، سفالی و قلمزنی شده با رنگ آمیزی طرح میناکاری برای خرید وجود دارند.کلیه سماورهای ذغالی میناکاری شده جنبه تزئینی دارند و برای تمیز کردن آنها نباید از دستمال مرطوب، مواد شوینده و شیمیایی و سیم ظرفشویی استفاده کنید. با مراقبت صحیح از این وسایل می توانید تا سالیان طولانی از آنها استفاده کنید.سماور ذغالی میناکاری شده روی سفال، قیمت مناسب و کیفیت عالی مناسب برای دکوراسیون و جهیزیه عروس می باشد.

  • نمایش : ۹۰۴
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    خرید صنایع دستی اصفهان بصورت آنلاین از طریق اینترنت شامل محصولات : میناکاری-خاتم کاری-فیروزه کوبی-قلمزنی-ملیله کاری-ترمه-تشعیر،الماس تراش و ...
    کانال ایتا

    هدیه روز پزشک

    بهترین ظروف صنایع دستی

    خاتم کاری اصفهان

    تندیس های میناکاری

    فیروزه کوبی اصفهان

    ملیله کاری اصفهان

    میناکاری استاد اسماعیلی