فروشگاه صنایع دستی تولید کننده ظروف میناکاری اصفهان

خرید صنایع دستی اصفهان با قیمت ارزان (میناکاری-خاتم کاری-فیروزه کوبی-قلمزنی-ملیله کاری-ترمه-تشعیر،الماس تراش و ...)


اپلیکیشن صنایع دستی

اپلیکیشن صنایع دستی

خرید میناکاری روی سفال اصفهان و همدان با ارزان ترین قیمت

  • نویسنده: مهران خاشعی

خرید میناکاری روی سفال از جنبه های مختلف تزئینی، مصرفی، هدایای لوکس و بسیار زیبا، تنوع زیاد در طرح و رنگ و غیره بسیار مورد توجه قرار گرفته که مهد این هنر مختص لالجین همدان است. در این زمینه خرید از فروشگاهی معتبر که کیفیت بالا، قیمت پایین و ضمانت کالا را ارائه می دهد بسیار مهم است که فروشگاه بازار مینا با سال ها فعالیت به قطب صنایع دستی تبدیل شده است.

 

چرا خرید میناکاری روی سفال؟

وقتی صحبت از خرید میناکاری روی سفال می شود و از ما می پرسند چرا باید به جای نوع فلزی از این نوع خریداری کنیم در جواب می گوییم: قطعا این نوع از میناکاری روی ظروف سفالی یا بستر سفالی به معنای جایگزین شدن نوع فلزی مانند مس نیست بلکه بخاطر بدعتی است که در هنر سفالگری و میناکاری پدید آمده و به لطف بستر سفال طرح های بی نظیری و بسیار بیشتری می توان روی آن پیاده سازی کرد هر چند که روش تهیه ی سخت تر و پیچیده تری دارد.

 

 

میناکاری روی سفال

 

 

 

هنر سفالگری قدمتی حدود 8 هزار سال قبل از میلاد مسیح و میناکاری نیز قدمتی معادل 5 هزار سال دارد و ترکیب این دو هنر منجر به پیدایش این صنعت دستی ترکیبی با قدمت چند هزار ساله شده است. اکنون که با ارزش باستانی و تاریخی آن آشنا شدید قطعا متوجه اهمیت خرید میناکاری روی سفال هم شده اید اما اجازه دهید دلایل بیشتری را بیان کنیم:

  • در بستر سفال تعداد طرح هایی که قابل پیاده سازی است بسیار بیشتر است.
  • تعداد رنگ هایی که می توان روی سفال استفاده نمود بیش از 20 نوع بوده در حالیکه بر روی بستر فلزی مانند مس محدود به 10 نوع است.

 

 

 

میناکاری سفالی

 

 

  • قیمت خرید میناکاری روی سفال نسبت به مس و یا جواهراتی مانند طلا و نقره به مراتب پایین تر است.
  • ظروف سفالی که بر روی آنها میناکاری انجام گرفته فقط جنبه ی دکوری و تزئیناتی ندارند بلکه می توان آنها را مصرف هم کرد ضمن اینکه در اثر آسیب دیدن نیز ضرر زیادی نخواهید کرد چرا که قیمت پایینی دارند.
  • بسیاری از زنان خانه دار از این هنر برای کسب درآمد استفاده می کنند لذا خرید میناکاری روی سفال از فروشگاه بازار مینا به منزله ی حمایت از این کسب و کارهای کوچک هم هست.
  • برای خرید هدیه ای خاص که جایگزین بسیار مناسبی برای کالاهای لوکس و گران خارجی باشد گزینه ی فوق العاده ای است. با اینکار هم هزینه ی زیادی خرج نکرده اید و هم اینکه کالایی بسیار لوکس و زیبا خریداری کرده اید.
  • از جمله گزینه های بسیار عالی برای تزئین دکور و منزل و محیط داخلی خانه بدون صرف هزینه های زیاد بابت ظروف مسی، خرید میناکاری روی سفال است.

این دلایل به اندازه ی کافی مجاب کننده هستند تا به سمت خرید میناکاری روی سفال گرایش پیدا کنید.

 

 

 

بشقاب میناکاری روی سفال

 

 

 

نکات خرید میناکاری روی سفال

شاید اطلاع داشته باشید مرکز میناکاری بر روی سفال شهر لالِجین همدان است که به عنوان شهر فعال جهانی در کنار اصفهان نیز برگزیده شده است که به آن پایتخت سفال ایران نیز می گویند هرچند در شهرهای دیگری مانند اصفهان که خود مهد صنایع دستی است و همچنین تهران و شیراز نیز هنرمندان دستی بر آتش دارند.

لذا چنانچه قصد خرید میناکاری روی سفال را دارید، صرف خرید آنها از لالجین همدان تضمین کننده ی کیفیت بالای محصول نیست بلکه باید نکاتی را هم در نظر داشته باشید:

 

 

 

کوزه سفالی میناکاری

 

 

  1. حتما محصول را چک کنید تا بدون ترک خوردگی، سوراخ و یا لب پریدگی باشد لذا در مرحله ی اول خرید حضوری و در مرحله ی بعدی خرید اینترنتی را توصیه می کنیم در صورتی که از فروشگاهی بسیار امن و معتبر اقدام کنید که فروشگاه بازار مینا بزرگ ترین و یا به عبارت بهتر معدن فروش صنایع دستی ایران با کیفیت مثال زدنی است. ضمن اینکه کالاهای فروشی گارانتی دار و تضمین شده هستند.
  2. در صورتی که برای شما خرید میناکاری روی سفال جنبه ی مصرفی هم دارد پس حتما مطمئن شوید لایه ی داخلی آن دارای چسب چوب و پلی استر باشد در غیر این صورت با نم دار شدن از بین خواهد رفت.
  3. در صورتی که به نوع رنگ به کار رفته حساس هستید می توانید نوع رنگ آکریلیک و روغنی را انتخاب کنید که نوع روغنی تمیز کردن راحت تری دارد.
  4. به دلیل شکننده بودن سفال حتما در بسته بندی و جابجایی کلیه ی احتیاط های لازم را در نظر بگیرید.

 

 

 

 

تابلو میناکاری روی سفال

 

 

 

نکته: قیمت خرید میناکاری روی سفال بسته به عوامل مختلفی مانند: نوع ظرف، کیفیت نهایی کار، اصالت و محل تولید، نقش های به کار رفته در آن، کیفیت سفال بکار رفته، کیفیت رنگ های میناکاری مخصوص بر روی سفال متغیر است.

فروشگاه بازار مینا با سال ها تجربه ی فراوان در زمینه ی انواع صنایع دستی و عرضه ی محصولات با بالاترین کیفیت توانسته به قطب فروش صنایع دستی ایران تبدیل گردد، ضمن اینکه تمامی محصولات با قیمتی بسیار مناسب عرضه می گردند. خرید میناکاری روی سفال از فروشگاه بازار مینا تضمین کننده ی کیفیت و قیمت است. خرید میناکاری روی سفال با تنوع نامحدود در طرح و رنگ را می توانید با فروشگاه صنایع دستی اصفهان تجربه کنید.

  • نمایش : ۹۱۰
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    خرید صنایع دستی اصفهان بصورت آنلاین از طریق اینترنت شامل محصولات : میناکاری-خاتم کاری-فیروزه کوبی-قلمزنی-ملیله کاری-ترمه-تشعیر،الماس تراش و ...
    کانال ایتا

    هدیه روز پزشک

    بهترین ظروف صنایع دستی

    خاتم کاری اصفهان

    تندیس های میناکاری

    فیروزه کوبی اصفهان

    ملیله کاری اصفهان

    میناکاری استاد اسماعیلی