فروشگاه صنایع دستی تولید کننده ظروف میناکاری اصفهان

خرید صنایع دستی اصفهان با قیمت ارزان (میناکاری-خاتم کاری-فیروزه کوبی-قلمزنی-ملیله کاری-ترمه-تشعیر،الماس تراش و ...)


اپلیکیشن صنایع دستی

اپلیکیشن صنایع دستی

تاریخچه و مراحل تولید هنر میناکاری اصفهان , سوغات صنایع دستی اصیل نصف جهان

  • نویسنده: مهران خاشعی

تماس با واحد فروش

 

 

 

تاریخچه میناکاری (Vitreous enamel (minakari یا میناسازی به حدود 5 هزار سال قبل بر می گردد. هنر مینا سازی می تواند بر روی انواع فلزات مانند طلا , نقره , برنج و مس انجام گردد. البته در همدان میناکاری بر روی سفال نیز صورت می گیرد. هر کدام از این حرفه ها تجربه خاص خود را می طلبد ولی نقطه اشتراکانی نیز دارند. در اصفهان بیشتر میناکاری بر روی فلز مس انجام می گردد.

 

 

صنایع میناکاری تبلیغاتی

اصفهان سوغات های زیادی دارد. از جمله آنها می توان به خوراکی هایی مانند گز اصفهان  اشاره نمود. ولی صنایع دستی اصفهان برجسته ترین سوغات این شهر است. برخی از هنرهای صنایع دستی اصفهان شامل : 

خاتم‌کاری ,میناکاری,گچبری,گره چینی,قلمدان سازی,کاشی‌کاری,مسگری,منبت‌کاری,سفالگری,قلمزنی,مینیاتور,قالی بافی,زری و مخمل بافی,قلمکاری,فیروزه کوبی می باشند.

 

 

 

تاریخچه ی هنر مینا کاری

 

 

مینا در لغت به معنای آسمان آبی است و معمولا رنگ مخصوص میناکاری که برای نقاشی ظروف مینا استفاده می شود آب و لاجوردی است. در گذشته برای تزئین زیورآلات بانوان و پادشاهان از هنر میناکاری استفاده می شده. چنان که در کشفیات باستان شناسی ظروف میناکاری شده با قدمت چند هزار ساله کشف گردیده.

 

 

آموزش هنر میناکاری

 

 

محققان زیای در این زمینه تحقیق انجام داده اند و به این نتیجه رسیده اند که میناکاری‌ های بیزانس با آثار ایرانی مشابهت زیادی داشته و در نتیجه هنر میناکاری از کشور پارس شروع شده و به نقاط دیگر دنیا گسترش یافته. نمونه های طلایی از دوره هخامنشیان در دست محققان وجود دارد که بر این ادعا مهر تایید می گذارد.

 

 

 

میناکاری خرید آنلاین

 

 

امروزه اصفهان بدلیل فضای هنری و وجود کارگاه های زیاد در زمینه صنایع دستی به قطب هنر های دستی کشورمان تبدیل شده. این موضوع در دوره های تاریخی مختلفی فراز و نشیب های زیادی داشته ولی بصورت کلی میتوان اصفهان را مرکز هنرهای دستی کشور نامید. البته هنرمندان قابل زیادی از سراسر کشور در این زمینه فعالیت دارند.

هنر تزیین فلزات با مواد رنگین

 

  • نمایش : ۹۴۰
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    خرید صنایع دستی اصفهان بصورت آنلاین از طریق اینترنت شامل محصولات : میناکاری-خاتم کاری-فیروزه کوبی-قلمزنی-ملیله کاری-ترمه-تشعیر،الماس تراش و ...
    کانال ایتا

    هدیه روز معلم

    بهترین ظروف صنایع دستی

    خاتم کاری اصفهان

    تندیس های میناکاری

    فیروزه کوبی اصفهان

    ملیله کاری اصفهان

    میناکاری استاد اسماعیلی