فروشگاه صنایع دستی تولید کننده ظروف میناکاری اصفهان

خرید صنایع دستی اصفهان با قیمت ارزان (میناکاری-خاتم کاری-فیروزه کوبی-قلمزنی-ملیله کاری-ترمه-تشعیر،الماس تراش و ...)


اپلیکیشن صنایع دستی

اپلیکیشن صنایع دستی

میناکاری پرداز یکی از زیباترین صنایع دستی اصفهان

  • نویسنده: مهران خاشعی

مس و پرداز

میناکاری پرداز هنری ترکیبی و ابداعی و بسیار پرطرفدار از هنرهای مسگری، میناکاری و نقاشی است که پایه و اساس آن را میناکاری با قدمت 5000 ساله تشکیل می دهد. میناکاری مس و پرداز یا پرداز که به مس و مینا و مس و نقاشی معروف می باشد زیبایی فوق العاده بالایی دارد و اساسا به خاطر تفاوت هایی که ایجاد کرده و انطباق و سازگاری که با سلیقه های نسل جدید برقرار ساخته توانسته توجهات بسیار زیادی را به سمت خود جلب کند. این ابداعات و نیاز مشتریان تا جایی پیش رفته که میناکاری طرح پرداز شکل گرفته تا کسانی که قدرت خرید محصولات مس و پرداز را ندارند با هزینه کمتر از آن لذت ببرند.
میناکاری پرداز تفاوت های اساسی با میناکاری دارد که در عین شباهت ظاهری و ریشه مشترک باید به آنها توجه شود. اولین تفاوت مربوط به تاریخچه است که به آن اشاره کردیم. دومین مورد زیر ساخت های مورد استفاده برای میناکاری و مس و پرداز یا مس و مینا می باشد.

تماس با واحد فروش: 09019277512

مس و پرداز

 


میناکاری قابل پیاده سازی بر روی زمینه های فلزات مس و طلا و برنج، چوب، شیشه و سفال می باشد اما میناکاری پرداز فقط بر روی زمینه مسی قابل انجام است که باید بخاطر انجام هنر نقاشی ضخامت آن بیشتر باشد. در واقع ضخامت ورقه مسی برای هنر مس و پرداز بیشتر از ضخامت مورد نیاز برای هنر میناکاری خواهد بود.تفاوت ظاهری مس و پرداز و میناکاری مورد بعدی است که باید به آن اشاره شود. در میناکاری کل زیر ساخت از طرح و نقوش میناکاری و رنگ آمیزی آن پوشیده می شود ولی برای مس و پرداز فقط قسمتی از آن نقاشی می گردد و باقی بدنه به شکل مس تنها نمایان است.طرح و نقوش مورد استفاده پرداز در میناکاری درشت تر بوده و خط و دایره کمتر هستند ولی برجستگی بیشتر دارند و نمود بیشتری پیدا کرده اند. استفاده از رنگ های متضاد و مختلف در میناکاری پرداز بسیار رایج است. این نمونه ها را می توانید در محصولات مس و مینا یا مس و نقاشی مثل بشقاب پرداز میناکاری، گلدان مس و پرداز، جام و غیره مشاهده کنید.


مراحل ساخت میناکاری نیز با میناکاری پرداز متفاوت است. کسانی که به یادگیری دوره های آموزش پرداز میناکاری روی مس پرداخته باشند یا در این حیطه فعالیت دارند به خوبی می دانند که لعاب کاری در مس و نقاشی انجام نمی گیرد و بعد از پیاده سازی طرح و نقش و ساب زدن، رنگ آمیزی و پرداخت وارد مرحله پلی استر زنی و کوره دهی می شود.

 

مس و نقاشی


قیمت مس و پرداز

قیمت میناکاری مس و پرداز یا مس و مینا متأثر از فاکتورهای مختلفی است که مشابه با سایر هنرهای صنایع دستی می باشد. در واقع بسته به اینکه چه نوع ظرفی را برحسب نیاز یا سلیقه انتخاب نمایید، ضخامت ورقه مس چقدر باشد، محصول دارای شناسنامه ساخت باشد یا خیر، میزان صاف و صیقلی بودن ظرف و به عبارتی دقت و هنری که در ساخت آن به کار رفته و نقاشی های زیبای آن و حتی برند قیمت میناکاری پرداز متفاوت خواهد بود.در حال حاضر برترین برند مس و پرداز، شاهین شیرازی است که با کیفیت تر و مرغوبتر از آن نداریم و سمبل کیفیت و زیبایی در این هنر می باشد. توجه به این موارد موقع خرید میناکاری پرداز بسیار اهمیت دارد.میناکاری پرداز، هنر بسیار زیبا و جایگزین مناسب برای میناکاری اصیل ایرانی است.میناکاری پرداز که به مس و مینا یا مس و نقاشی هم معروف است از جمله صنایع دستی نوپا و ابداعی است که ریشه در میناکاری اصیل ایرانی با سابقه 5000 ساله دارد. با وجود شباهت های مختلف ولی تفاوت اساسی بین این دو وجود دارد که باعث شناخت بهتر و معرفی دقیق آن خواهد شد.

  • نمایش : ۱۲۵۹
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    خرید صنایع دستی اصفهان بصورت آنلاین از طریق اینترنت شامل محصولات : میناکاری-خاتم کاری-فیروزه کوبی-قلمزنی-ملیله کاری-ترمه-تشعیر،الماس تراش و ...
    کانال ایتا

    بهترین ظروف صنایع دستی

    خاتم کاری اصفهان

    تندیس های میناکاری

    فیروزه کوبی اصفهان

    ملیله کاری اصفهان

    میناکاری استاد اسماعیلی