فروشگاه صنایع دستی تولید کننده ظروف میناکاری اصفهان

خرید صنایع دستی اصفهان با قیمت ارزان (میناکاری-خاتم کاری-فیروزه کوبی-قلمزنی-ملیله کاری-ترمه-تشعیر،الماس تراش و ...)


اپلیکیشن صنایع دستی

اپلیکیشن صنایع دستی

میناکاری بدون کوره آموزش میناکاری اصفهان در خانه

  • نویسنده: مهران خاشعی

میناکاری بدون کوره که با لعاب سرد و با رنگ های بدون نیاز به حرارت دیدن انجام می گیرد برای افراد مبتدی و یا کسانی که مایل هستند میناکاری در منزل انجام دهند و در نتیجه فضا یا بودجه کافی برای خرید کوره ندارند بهترین گزینه است. در ادامه بیشتر شما عزیزان را آشنا می کنیم. میناکاری بدون کوره همانطور که از نام آن مشخص است به نوعی از میناکاری گفته می شود که در آن حرارت دهی ظروف در کوره برای پخته شدن رنگ ها و تثبیت آنها بر روی ظرف انجام نمی شود. این نوع میناکاری بیشتر برای کسانی که مبتدی هستند و هنوز تجربه کافی در مورد زمان و میزان حرارت مورد نیاز برای ظروف میناکاری شده ندارند، یا قصد دارند در خانه مشغول به کار شوند ولی فضای کافی یا بودجه مورد نیاز برای خرید کوره را ندارند بسیار مناسب است.

تماس با واحد فروش: 09019277512

 

میناکاری بدون کوره

میناکاری بدون کوره در واقع با استفاده از لعاب سرد انجام می شود که می توان همان طرح و نقش ها را با کیفیتی مشابه رنگ آمیزی کرد و محصولات بسیار زیبایی خلق نمود که نسبت به رنگ های میناکاری معمولی ارزانتر هستند. در واقع لعاب سرد از اسم آن مشخص است که برای استفاده و تثبیت بر روی ظروف مسی یا سفالی نیازی به حرارت دیدن ندارد و مشابه با رنگ های کوره ای مورد استفاده در میناکاری اصفهان ، خاصیت چسبندگی و براقی یکسانی دارد.


ویژگی های میناکاری بدون کوره

میناکاری بدون نیاز به کوره که به میناکاری لعاب سرد نیز معروف است ویژگی های خاص خود را دارد که سبب مشهور شدن آن در بین علاقه مندان به صنایع دستی گردیده که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می کنیم:

 

  • این نوع از میناکاری چون نیاز به کوره ندارد افراد مبتدی نیز می توانند با خیال راحت به یادگیری این هنر بپردازند.
  • به دلیل استفاده از لعاب سرد، برای کارهای نقاشی برجسته گزینه مناسبتری خواهد بود.
  • افرادی که برای شروع کار میناکاری، هزینه خرید کوره ندارند، می توانند با لعاب سرد کار خود را شروع کنند چون نیازی به حرارت دهی ندارند و بر روی ظروف تثبیت می شوند.
  • تنوع رنگ بالایی در لعاب سرد دیده می شود به نحوی که 10 رنگ اصلی دارد و از ترکیب آنها با یکدیگر باز هم رنگ های بیشتری به وجود می آید.
  • مقاومت لعاب سردی که در میناکاری بدون کوره استفاده می شود بسیار بالاست به نحوی که پس از تثبیت بر روی ظروف، خاصیت ضدخش به آنها می دهد.
  • قیمت این رنگ ها بسیار مناسب است و برای کسانی که محدودیت بودجه دارند و به دلیل مبتدی بودن مصرف رنگ زیادی خواهند داشت گزینه به شدت فوق العاده ای به حساب می آید.
  • میناکاری روی سفال بدون کوره رواج زیادی دارد و کیفیت طرح و نقوش بر روی آنها اختلاف بسیار کمی با نمونه های حرارت دیده دارند.

 

میناکاری بدون کوره


آموزش میناکاری بدون کوره

آموزش میناکاری بدون کوره که در منزل نیز قابل یادگیری و انجام می باشد کاملا مشابه با میناکاری معمولی با حرارت دهی داخل کوره است با این تفاوت که از لعاب سرد یا رنگ هایی استفاده می شود که برای خشک شدن نیاز به حرارت دیدن داخل کوره ندارند.
در واقع پس از اینکه طرح و نقوش رنگ آمیزی شدند، نکته بسیار مهم در میناکاری بدون کوره این است که باید از اسپری سیلر کیلر استفاده نمانید که یک لایه محافظ نازک و مقاومی را روی آنها تشکیل می دهد که برای ماندگاری زیاد از آن استفاده می شود و روش استفاده خاصی هم ندارد.میناکاری بدون کوره برای علاقه مندان به میناکاری در منزل مناسب است.

 

برخی از نمونه محصولات فروشگاه صنایع دستی بازار مینا

 

باکس ترمه و بشقاب میناکاری

باکس ترمه و بشقاب میناکاری

قاب بشقاب میناکاری

قاب بشقاب میناکاری

قاب سه بشقاب میناکاری

قاب سه بشقاب میناکاری

بشقاب میناکاری روی سفال

بشقاب میناکاری روی سفال

تندیس میناکاری بته جقه

تندیس میناکاری بته جقه

بشقاب میناکاری با جعبه

بشقاب میناکاری با جعبه

تابلوی قلمزنی بشقاب مسی

تابلوی قلمزنی بشقاب مسی

تابلوی قلمزنی با قاب نقاشی تذهیب

تابلوی قلمزنی با قاب نقاشی تذهیب

تندیس میناکاری ساعت دار

تندیس میناکاری ساعت دار

ست میز اداری خاتم کاری

ست میز اداری خاتم کاری

تخته نرد خاتم و مینیاتور

تخته نرد خاتم و مینیاتور

تندیس گلدان خاتم کاری

تندیس گلدان خاتم کاری

 

  • نمایش : ۲۳۳۱
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    خرید صنایع دستی اصفهان بصورت آنلاین از طریق اینترنت شامل محصولات : میناکاری-خاتم کاری-فیروزه کوبی-قلمزنی-ملیله کاری-ترمه-تشعیر،الماس تراش و ...
    کانال ایتا

    هدیه روز معلم

    بهترین ظروف صنایع دستی

    خاتم کاری اصفهان

    تندیس های میناکاری

    فیروزه کوبی اصفهان

    ملیله کاری اصفهان

    میناکاری استاد اسماعیلی